Cele 3 tipuri de audiență folosite în Facebook Ads.
Audiențe folosite în Facebook Ads.
Salutare, aici echipa AdsWay, și azi ne-am propus să iți vorbim despre cele 3 tipuri de audiențe în social media. Cu siguranță ai auzit de ele dar poate că încă nu ești convins 100% cum funcționează. Pentru asta suntem noi aici, ca să te ajutăm să înțelegi fiecare audiență în parte.
Pentru a localiza audiența ta, trebuie să ții cont de anumite criterii și atunci vei putea construi o imagine clară și vei avea șanse foarte mari ca oamenii să iți cumpere produsul sau serviciul.
O serie de întrebări pentru a te ajuta în această etapă ar fi: “Cărei categorii de vârstă se adresează?, “Ce branduri folosește? “, “Ce nivel de studii are? “, “Ce job are? “, “Are copii? E căsătorit sau nu? “, “Ce pasiuni are? “, etc.
De ce atâtea întrebări? Trebuie să îți faci avatarul clientului perfect înainte de a începe promovarea.
În promovarea pe Facebook există 3 tipuri de audiențe mari, acestea sunt:
1.Audiența bazată pe interese.
Audiențele bazate pe interese sunt folosite pentru a aduce oameni în funnelul nostru.
Avem 3 categori principale în targetarea pe interese:
#1. Date demografice
Sunt acele audiențe ce ne permit să targetam acei oameni cu diferite evenimente în viața lor publică, de exemplu: recent căsătoriți, își serbează ziua de naștere în următoarele 7-14 zile, persoanele plecate din țară. Sunt foarte benefice aceste targetari, deoarece ne putem adresa direct unui public care știm sigur că urmează o acțiune importantă în viața lor, sau se pregătesc de un anumit eveniment.
#2. Interese
Încearcă să îți creezi un profil al avatarului, după ce ai creat unul vei vedea că acesta are anumite interese. Exemplu: Daca tu ai un magazin online și vrei să vinzi un anumit produs pentru câini, după ce ai realizat profilul avatarului vei vedea că acesta are ca și interes animalalele, în special câini, este interesat de mâncare pentru câini, mai are ca interes și un anumit dresaj pentru câinele lui. Facebook îți pune la dispoziție toate aceste informații pentru a putea targeta exact oamenii de care ai nevoie în bussines-ul tău.
#3. Comportament.
Comportamente digitale, după cum și titlul ne zice comportamente digitale, înseamnă că facebook știe totul despre noi, de la ce telefon folosim Android sau IOS, activitățile noastre digitale, dacă ne plac călătoriile, dacă suntem admin pe o pagină de Facebook sau chiar și interese politice. Facebook va ști întotdeauna comportamentul tău digital. De aceea, dacă vrei să targetezi doar oameni care folosesc sistemul de operare Android, Facebook iți va permite să faci asta. Sunt mult mai multe comportamente pe care le poți folosi, te lăsăm pe tine să le descoperi pe restul.
#4. Targetarea în funcție de venituri, această funcție este valabilă doar pentru piața din SUA, cu această funcție putem targata oameni ce câștigă peste un anumit nivel. Este des folosită de marketeri ce promovează servicii sau produse scumpe.
2.Audiențele custom (personalizate).
Audiențele custom sunt folosite pentru a retargeta persoanele care deja au interacționat cu brandul tău. Sunt audiențele care au un ROAS foarte bun comparativ cu audiențele bazate pe interese. Poate acum te întrebi de ce au un ROAS mult mai bun? Deoarece persoanele au intrat în funnelul nostru prin targetarea prin interese, au avut o interacțiune cu brandul nostru, fie prin pagina de facebook, website, sau chiar au adăugat un produs în coș. Audiențele custom iți permit să retargetezi exact acei oameni care sunt mai predispuși să achiziționeze un produs din magazinul tău, deoarece au interacționat cu el înainte, dar din diferite motive nu au făcut o achiziție. Audiențele custom îți oferă posibilitatea de a retargeta persoanele ce au interacționat cu pagina ta de facebook până la 365 de zile, vei putea de asemenea să retargetezi oameni ce au adăugat în coș un anumit produs sau au început procesul de achiziție dar nu au finalizat comanda. Trebuie folosite neaparat în business-ul tău pentru a nu lăsa banii pe masă și a-ți crește ROAS-ul pentru o mai bună performanță a campaniilor.
3.Audiențele Lookalike (asemănătoare).
Audiențele Lookalike sunt folosite pentru publicul rece, pentru a aduce un public nou în funnel, un public bine structurat cu intenții clare și cu asemănări izbitoare publicului tău.
De obicei Audiențele Lookalike sunt folosite după ce creezi o audiență custom, cum ar fi toți oamenii ce au achiziționat de pe website-ul tău în ultimele 30 de zile. Bazându-te pe această audiență custom, poți face o audiență asemănătoare cu persoanele care au cumpărat din website-ul tău în ultimele 30 de zile, va putea face o potrivire între persoane începând de la 1%, adică cei ce seamănă cel mai mult cu audiența ta, până la 10% adică persoanele ce încă mai seamănă cu audiența ta, dar nu la fel de tare ca cei de 1%. Facebook va putea găsi acele puncte comune între clienții tăi activi și va face o asemănare cu alte persoane care au intersul de a achiziționa unul dintre produsele tale. Audiențele lookalike sunt cele mai puternice audiențe ce le poți folosi în aducerea publicului corect pe website-ul tău.
Merită să încerci toate tipurile de audiențe Lookalike începând de la 1% până la 10% și va trebui să testezi să vezi ce merge și ce nu merge pentru afacerea ta.
Sperăm că ți-am fost de ajutor cu acest blog și în caz de nelămuriri te așteptăm aici pentru a ne contacta.
Nu uita sa ne urmaresti pe pagina de Facebook