Ce este calendarul editorial/social media? De ce am nevoie de calendar? #4 epic happy blog

calendar social media

Am auzit bine? Am nevoie de calendar social media pentru pagina mea de facebook?

Răspunsul este DA, ai nevoie.

Calendarul editorial sau calendarul social media este acel planner care te ajută să îți planifici toată strategia de postare a conținutului social media.

La fel cum ai grijă de partea financiară a afacerii tale, așa ai nevoie să fii grijuliu și cu partea online, cea văzută de posibilii clienți.

De ce ai nevoie de calendar?

Unul din pricipalele motive ar fi că o să știi tot timpul ce urmează să postezi, ce imagine și ce descriere o să conțină acea postare. Nu mai există riscul ca tu să uiți despre ce vroiai să scrii , și într-un final să zici: ”Ei, lasă că până la următoarea postare o să îmi aduc aminte.”

Calendarul te scapă de această grijă a uitării.

Un alt motiv ar fi cel care diminuează riscul repetării postărilor. Știm bine că o pagină bine întreținută și interesantă îi atrage pe oameni să te urmărească, de aceea nu poți risca să repeți o postare.

Oamenii se plictisesc foarte ușor dacă nu le dai ceva interesant de fiecare dată, poate chiar mai interesant. Calendarul te va ajuta să ai postări de calitate și o pagină exemplară.

Legat de tipul de conținut, echipa AdsWay îți recomandă o diversificare a subiectelor.

Asta ce înseamnă?

Asta înseamnă că, dacă de exemplu postezi de 3 ori pe săptămână, nu trebuie ca toate cele 3 postări să fie doar despre produsul sau serviciul tău. Știi cum e, ce-i prea mult strică. Și tu nu vrei să fii plictisitor pentru potențialii clienți.

Cele 3 postări le poți împărți: o postare să cuprindă o informație utilă pentru cel care citește postarea, ceva relevant cu afacerea ta( dacă tu vinzi pantofi, nu poți posta despre o unealtă folosită într-un service auto).

O a doua postare despre echipa ta, poți prezenta un membru al echipei(poate este ziua lui de naștere și toată echipa i-a facut o surpriză, sau cum arată o zi obișnuită la voi în echipă…etc). Ai rămâne surprins să știi cât de bine rezonează oamenii la așa ceva. Ei văd că nu ești atât de disperat să îți vinzi produsul/serviciul cu orice preț, iar aici ai numai de câștigat.

În a treia postare e ok dacă vorbești despre produsul/serviciul tău, totodată postarea ta putând conține și un Call To Action (un îndemn la o acțiune).

calendar social media

O să vezi și tu că pagina încet încet devine ordonată și satisfacția ta o să devină și mai mare.

Oamenii sunt sătui să le bagi pe gât doar postări despre produsul/serviciul tău. Trebuie să le facă placere să interacționeze cu pagina ta prin simplitate și sfaturi utile.

Tot mai mulți utilizatori își doresc să afle cât mai multe informații în ziua de azi, și doar așa îi convingi să cumpere produsul tău sau să apeleze la serviciul tău.

Un alt motiv pentru care îți recomandăm să folosești un calendar social media este faptul că așa poți vedea exact la ce reacționează mai bine clienții tăi.

Asta te ajută pe viitor deoarece tu îți poți îmbunătăți strategia de postare, deja ai ghicit ce-i place clientului, și deja este mai ușor și pentru tine.

Ceea ce te va ajuta este faptul că acest calendar editorial poate fi făcut pe zile, săptămâni, chiar și o lună.

Noi îți recomandăm calendarul creat pe o lună în avans.

Unde poți crea calendarul?

Poți să îl creezi în Google Drive și Excel, dar și pe alte platforme cum ar fi Monday.com, Falcon, Hubspot, etc.

calendar social media

Un mare avantaj al calendarului este organizarea, tu știind deja că o afacere ca să funcționeze are nevoie de organizare.

La fel de bine te ține aproape de clienții tăi, și este un mare ajutor mai ales în cazul în care ai un produs nou și vrei să îl lansezi.

Rămâi în mintea clientului chiar de la prima interacțiune cu el.

Acestea fiind spuse, îți dorim spor la treabă, inspirație multă și cât mai multe idei originale.

Aaah, să nu uităm, cu cât ești mai original în conținut cu atât mai mult potențialul client o să îți devină client.

Sperăm că te-a ajutat acest blog și că de mâine postarea o să fie una exemplară.

Echipa noastră te susține și dacă ai întrebări sau pur și simplu vrei să colaborezi cu noi, așteptăm să ne contactezi aici negreșit.

Ne poți urmări atât pe Facebook cât și pe Instagram .

Spor la inspirație! Spor la idei!

Dacă vrei să afli noile schimbări în targetare îți recomandăm acest blog.