…Clickbait, Binele, Răul și Urâtul…
Știi momentul acela când vezi pe toate rețelele sociale postări, știri, anunțuri cu un titlu care te omoară de curiozitate, iar când intri să citești este cu totul altceva? Nimic din ce conține articolul nu are legătură cu titlul.
Ai apăsat și tu pe el, right?
Urât nu-i așa?
Toți la un moment dat am căzut în ”capcana curiozității” și până la urmă am rămas cu un gust amar.
Un titlu bun îi va spune cititorului tău exact la ce se poate aștepta de la postarea ta, rapid.
Dacă titlul nu se potrivește cu articolul, oamenii se simt păcăliții și nu au încredere în celelalte postări ale autorului.
Poate că ai mai auzit de titlurile “Clickbait”.
Acestea sunt acele postări spam care îi lasă pe oameni confunzi și frustrați.
Te vor frustra atunci când nu-ți oferă conținutul promis sau te vor deruta atunci când îți oferă o știre fără să îți dea o idee despre ce înseamnă. Sunt enervante și – cel mai rău dintre toate – oamenii le ignoră.
Titlul trebuie să stârnească curiozitate, dar nu confuzie. Acesta trebuie să le ofere cititorilor tăi subiectul general al postării și tonul în care este scrisă.
Titlurile nu trebuie să fie clickbait pentru a funcționa. Poți scrie titluri pe care oamenii le vor iubi și le vor împărtăși.
Scrie ceva care să atragă atenția cititorului și să-l facă să vrea să citească mai mult.
Scrie ceva care să descrie despre ce este vorba în articolul tău într-un mod care să le atragă atenția.
Dacă reușești să realizezi aceste două lucruri, vei fi pe drumul cel bun pentru a scrie un titlu care să atragă atenția și care poate ajuta mai mulți oameni să citească efectiv ceea ce scrii și – cine știe – să și răspundă la el.
Cum faci asta?
Atrage-i pe oameni cu titlul și nu-i lăsa să plece până la sfârșit.
Un titlu bun este o promisiune, dar este la fel de important și să le menții atenția pe tot parcursul citirii textului.
Dacă reușești să îți educi și să faci postarea ușor de digerat, oamenii vor dori să o împărtășească cu prietenii lor.
Cel mai bun mod de a găsi titluri bune este, în principiu, să scrii și să rescrii cât mai multe titluri.
Scrie fiecare idee care-ți vine în minte, chiar dacă crezi că este groaznică. Acest lucru te va ajuta să generezi o mulțime de idei foarte rapid – cea mai importantă parte a procesului.
Iată câteva sfaturi pentru a te ajuta să scrii titluri pe care oamenii vor da click:
Păstrează titlul cât mai simplu.
Cele mai bune titluri sunt scurte, simple și clare. Nu folosi o mulțime de cuvinte sau fraze complicate!
Folosește numere.
Numerele din titluri atrag atenția și îi fac pe oameni să fie curioși cu privire la ceea ce se află în interiorul postării.
De exemplu: “5 moduri de a-ți îmbunătăți blogul.” sau “5 motive pentru care ar trebui să începi să folosești acest instrument astăzi!”, ”3 exerciții zilnice care te vor scăpa de burtică…”
Fii direct în legătura cu subiectul articolului!
Nu fi vag – fii specific cu privire la modul în care îi va ajuta pe oameni, cât timp le va lua să îl citească și ce vor obține din el (și de ce).
De exemplu: “Cum și-a triplat compania noastră vânzările într-o lună prin implementarea acestei strategii.” sau “Poți slăbi în doar 30 de zile cu aceste sfaturi de la un nutriționist.”
Asigură-te că titlul se potrivește cu conținutul postării tale.
O să revin și cu alte tipsuri cu privire la un titlu clickuibil, dar până atunci aplică doar aceste mici sfaturi și o să vezi că rata oamenilor de a da click pe articolul tău o să fie vizibil mai mare.
Pe o scară de la 1-10 cât de clikuibil este titlul tău?