Reach-ul organic în scădere!
Salutare, Florin aici, CEO AdsWay. Astăzi am să iți scriu despre Reach-ul organic în scădere.
Probabil te-ai întrebat în ultimul timp, de ce nu mai ajungi la același număr de persoane de pe pagina ta, ca în urmă cu 2-3 ani. Acest lucru este evident, tot mai multă lume sesizează acest lucru, aud tot mai multă lume spunând că Facebook este “mort”, postările lor nu mai atrag la fel de mult engagement ca în urmă cu 2,3,5 ani. Acest lucru este o consecință datorată aglomerării platformei. Spațiul este limitat, suntem aproximativ același număr de utilizatori ca și în ultimii ani dar, ceva s-a schimbat.
Pentru că Facebook este una dintre cele mai folosite platforme de social media, tot mai multe afaceri au înțeles acest lucru și încearcă să îl folosească în avantajul lor. Facebook iți permite să ajungi mult mai ușor și mai rapid la publicul tău țintă, poți comunica mult mai ușor cu clienții tăi, poți fi aproape de clienții tăi. Azi este mai ușor ca niciodată să faci toate aceste lucruri datorită platformelor de social media.
Facebook este în continuă schimbare, dorind să ofere consumatorului un content bine selectat, are din ce în ce mai multă grijă de postările afișate sau de reclamele afișate consumatorilor.
De aceea este din ce în ce mai greu să promovezi o afacere pe Facebook, și, a avea rezultatele dorite doar cu un simplu Boost le găsești aici ( de ce să nu mai folosești Boost post am scris aici.)
Datorită aglomerării platformei și numărului mare de oameni ce își promovează afacerea pe Facebook, acesta este unul dintre cei mai importanți factori de ce postările tale organice nu mai functioneaza cum funcționau în urmă cu câțiva ani în urmă.
Totuși,sunt câteva bune practici pe care le poți aplica în afacerea ta, pentru a menține o legătură constantă cu publicul tău.
Ai mare grijă la conținutul postat pentru publicul tău, încearcă să postezi conținut relevant afacerii tale, nu încerca să spamezi publicul tău țintă cu anumite postări ce nu au legătură cu afacerea ta.
Reamintește-ți că acei oameni te urmăresc datorită serviciilor tale sau produselor pe care le vinzi.
Încearcă să faci content educativ, poate fi o strategie foarte bună să încerci să iți educi publicul. DA, ai auzit bine, nu înseamnă că dacă este o florărie sau un restaurant nu poți să iți educi publicul, de la ce beneficii are un anumit fel de mâncare până la florile ce ne înconjoară, toate aceste lucruri, pot fi benefice pentru clienții tăi.
Încearcă să fii diferit, văd tot mai multe afaceri ce își “fură” contentul unul altuia. Dacă vrei să ai alte rezultate trebuie să faci lucrurile diferit, nu mai încerca să “furi” contentul de la competiția ta, uita-te în business-ul tău și vezi care sunt benefiicile tale, care sunt lucrurile unde tu poți să vii cu îmbunătățiri, și inovație. Exact, chiar și o mică afacere de cartier poate inova, pune-ți imaginația în mișcare.
Încearcă să faci video-uri din locație, sunt foarte apreciate și un content ușor de urmărit de toți consumatorii, încearcă să fii cât mai transparent cu clienții tăi, și lucrurile vor lua o întorsătură neașteptată în afacerea ta.
Prezintă echipa din spate, istoria, ce faceți, și nu în ultimul rând, care este misiunea voastră.
Clienții în ziua de azi sunt din ce în ce mai documentați, mai informați, în legătură cu toate domeniile. Nu mai este la fel de simplu ca acum 10 ani.
Ei vor să știe ce faci tu acolo, care este plusul de valoare pe care ei îl pot avea dacă achiziționează un produs de la tine, care sunt beneficiile și cum poți să îți fidelizezi clienții.
Aceastea sunt doar câteva practici pe care tu le poți pune în aplicare, și o să vezi anumite schimbări în afacerea ta. Una dintre recomandările ce ți le pot face este să începi cât mai repede să faci publicitate pe Facebook. Nu uita, întotdeauna se vor vinde cele mai cunoscute produse, nu cele mai bune. Dacă tu ai deja cele mai bune produse dar nu ai făcut publicitate pe Facebook, gândește-te ce se va întâmpla după ce începi publicitatea.
Dacă crezi că ai nevoie de ajutor în business-ul tău și vrei ca o echipă de profesioniști să se ocupe de Social Media și Facebook Ads la un alt nivel, ne poți contacta aici! Te așteptăm!